Dressyrsadel för stor häst

L

lizaa

Hej!
Har en Stübben dressyrsadel som jag haft ett dag nu. Den är ca 17.5 tum tror jag, och med en vid bomvidd. Har använt den på båda mina d-ponnyer, en av dem grov och den andra lite smäckrare.
Får förmodligen hem en stor häst snart och undrar, kan jag använda denna sadel på storhästen? Han är "normal-byggd" och ca 169 cm i mankhöjd.

Liza

Sv: Dressyrsadel för stor häst

Att svara på det är ungefär som att svara på frågan "hur lång är en bit snöre?". Det är alltså omöjligt att ge dig ett svar utan att dels veta hur hästen ser ut i ryggen och dels veta vad det är för Stubben dressyrsadel.

Dessutom har du ju möjligheten att prova den på hästen. Det är ju det ultimata testet som kan ge dig ett konkret svar. Bäst är att låta en sadelutprovare bedöma det hela.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej, Undrar om jag är för stor för att rida B ponny. Jag är ca 154 cm och väger knappa 43 kg. Så jag undrar om jag kan rida B-ponny i...
Svar
5
· Visningar
1 666
Senast: carmarnic
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur