Dressyrryttartest I:1 Hjälp

ankic

Trådstartare
Kan någon hjälpa mig att tyda detta ; X–E Därefter halvcirkel till vänster med 10 m diameter
Ska bågen vara 10m eller 5m ?

Det är min 10åriga dotter som ska tävla i helgen så vi behöver hjälp snabbt

Tack på förhand

Sv: Dressyrryttartest I:1 Hjälp

På stallbacken.com hittar du alla program uppritade och då är det väldigt lätt att se hur bågar osv ska vara placerade. :laugh:

Kräver kunskap om vad diameter är.
En cirkel med 10 m diameter har en radie på 5 meter, vilket innebär att bågen =halva volten = 5 meter.

Kräver kunskap om vad diameter är.
En cirkel med 10 m diameter har en radie på 5 meter, vilket innebär att bågen =halva volten = 5 meter.

Det är helt riktigt att radien är halva diametern. Men det innebär inte att bågen som efterfrågas ska ha en diameter om 5 meter.
Det är alltid (hela) cirkelns diameter som man använder i beräkningar etc, så även här.

Det är en halv 10-metersvolt som ska ridas i ovan nämnda program.

I övrigt håller jag med Saigon om att stallbacken är toppen om man undrar hur vägarna ska ridas.

Exakt så tänkte jag, men det är fel säger andra.
Har tittat på film på youtube, en del verkar rida 10m varje halvbåge men vissa rider mindre

Alltså i programmet ska man rida en halv 10-metersvolt som börjar vid B. När man kommer till X rakställer man och följer medellinjen en hästlängd. Därefter rider man en halv 10-metersvolt från strax efter X och ut till spåret vid E.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 320
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Utreda för allergi eller inte