Dressyrprograms fråga!

Status
Stängd för vidare inlägg.

IterBis

Trådstartare
Någon som vet vilken poäng som är godkänd i LättC:2 programmet? Fattar inte det där med procent..:S

Sv: Dressyrprograms fråga!

Man brukar säga att 60 % av maxpoängen är godkännt. Dela din poäng med maxpoängen(står högst upp på protokollet)

t.ex: 145/230=0.6304347=63 %

Olika dte där, beror väl på vad man har för krav, vissa säger att 50 % är godkänt, vissa 60 :p På min klubb har vi 50 % = godkänt i LC

Någon som vet vilken poäng som är godkänd i LättC:2 programmet? Fattar inte det där med procent..:S

När vi ändå är inne på frågor. Vad är det som ingår i programmet?

Tänkte jag skulle försöka lära mig det så jag kanske ev när jag fått gröntkort kan ställa upp i nån liten tävling :)

Vad betyder betygen
0 = Ej utförd/helt misslyckad
1 = Mycket dåligt
2 = Dåligt
3 = Ganska dåligt
4 = Ej fullt godkänd
5 = Med tvekan godkänd
6 = Godkänd
7 = Ganska bra
8 = Bra
9 = Mycket bra
10 = Utmärkt

50% är med tvekan godkänt
60 % ÄR godkänt

*springer iväg och letar balnd alla mina protokoll*

280 poäng är maxpoängen i Lätt C:2 2003

okej, tackar! är hoppryttare så har ingen koll på dressyrprogram. men tänkte ställa upp för skojsskull på en clearround-dressyr :)

Jag förstår inte var 60 % kommer ifrån? Om man kollar alla organisationer som nyttjar våra dressyrprogram för att ryttaren ska klara en viss nivå så är det 50 % som gäller. Även om man går kurser som tex ridledarkursen så är det väl 5 av 10 poäng som är godkänt resultat? Godkända resultat för märken, mm är 50 % av totalpoängen.

För varje enskilt moment räknas väl också 5 poäng (av de 10 möjliga) som okej utfört, dvs godkänt?

Så var kommer 60 % ifrån?

/Camilla

Okej, nu ser jag i TR att 5 poäng står som "med tvekan godkänt" men det är ändock godkänt, eller hur? Medan 4 poäng är "ej fullt godkänt" och därför inte kan vara godkänt. Detta ser jag ju att Choklad har skrivit ovan också.

50 % är alltså godkänt med en liten tvekan, medan 60 % är godkänt utan snack.

Samt att uppklassningspoäng bara ges om totalresultatet är över 60% vid regional och uppåt. Men åas så kvalar man på en gräns av 62% till nationell tävling, så då krävs alltså ytterligare ett snäpp mot bedömningen "bra".

/Camilla

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka