Dressyrprogram?

U

Unichorn

Jag ska börja tävla dressyr på våran Isis. Vad ska jag tänka på när jag gör programet? Hur vet jag hur långt det ska vara? Tar jag med mig en skiva till tävlingen med "min" låt på eller hur är det? Har ni några bra tips som ni brukar använda er av?

:bump: :D :bump:

Sv: Dressyrprogram?

http://www.bostream.nu/pelleone/malin/dressyrprogram.pdf

Här är ett exempel på ett dressyrprogram. (kräver Acrobate reader).
Du har med dej din musik på en CD som du lämnar i i sekretariatet tillsammans med ditt program (som du skall lämna in i tre ex.) när du checkar in.
Vad som skall ingå i programmet står i FIPO!
Tänk på att inte göra ett för svårt program! Det är lättare att få en hög poäng på en lätt rörelse än på en svår...

/Malin

Tack! Kul att få se ett exempel på hur det kan se ut!

:rofl:

Nu är jag lite förvirrad igen :crazy:

hur är bedömningen? Eftersom man får ha 10-14 punkter, då får ju den med 14 fler poäng? Eller bedömmer man bara hela programmet, inte moment för moment? :confused:

Varje punkt får en poäng och utöver det bedöms
1. Gångarternas renhet
2. schwung
3. lydighet
4. sits och inverkan.

Sedan adderar man alla poäng (även för se sista fyra momenten) och sedan divideras detta med antalet moment + fyra. Alltså har du totalt 12 moment i ditt program så divideras totalsumman med 12+4 = 16 för att få medelpoängen.

/Malin

OK, I see... :D Tack så mycket för hjälpen Freyr!!

ingen fara! Om man inte frågar får man inte veta! Kul att man kan hjälpa till! :)

/Malin

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Roheryn
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
549
Senast: Twihard
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
530
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur