Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
-94, du skojar Var det så länge sedan jag tog märke I? På min tid var dressyrprogrammet samma som för ridborgarmärket och inte det som är nu utan gallop.
Skojar inte Jag har fått en broschyr hemskickad från förbundet. Jag dock märken före -94 och har för mig att jag red LB/LB - men jag har då inget bronsmärke Men det var tydligen andra regler tidigare...
När jag har ridit för märke III har jag ridit ett fälttävlansprogram.
Märke IIII går iaf i LB, det är jag 100% på. Så då borde det vara ganska smidigt om märke III går i LC.
Jag ska rida upp för märke IIII, och våran ridlärare säger att vi ska få de resultaten vi får på tävlingar (rider LC/LB). Alltså borde det vara i vilket LC/LB man vill?
Från Ridsportförbundets broschyr om ryttarmärken:
Märke III
Dressyr lägst LC
Godkänt hoppningsprov - Bana med 5 hinder enligt typskiss
kat A-C 40-60 cm
kat D och häst 70 cm
Godkänt prov i munderingens avpassande, visitering.
Godkänt teoriprov - Samtliga i delprov för märke I och II ingående rubriker. Grundregler för tävlingsdeltagande i klassen av svårightsgrad motsvarande kraven för märket.
Märke IV dressyr lägst LB
Banhoppning enl typskiss (10 cm högre än märke III)
Godkänt prov i häst vid hand
Teoriprov
Hästmänniskan Jag håller med. Det är faktiskt ganska absurda priser nu. Som ett 20-årigt connemarasto som bör vara skogsmulle med ett pass på banan då...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.