Dressyrpass

Isabellaohman

Trådstartare
Om man rider ett ganska hårt dressyrpass, hästen har ganska bra kondition men kanske inte jättevan vid ett dressyrpass på en 1 h där man håller igång i trav/galopp ett längre tag. När kan man nästa gång rida ett likadant pass? Får dom träningsvärk för det? Hur många dagar tycker ni den ska göra lugnare innan den gör ett likadant pass till? Går nästa dag igen bra eller vänta 2 dagar emellan? (Ex.) Detta skulle dock inte vara särskilt krävande för dem flesta hästarna.

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 169
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 557
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Badger
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
503
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Alternativ till försäkring
  • Radar utomhus