dressyrklasser utomlands och pris på häst?

C

Cettan

Funderar på det här med dressyrklasser utomlands. Jag har hittat en annons på en häst som går L och M klass i dressyr i Estland. Om man omvandlar det till svenska klasser, vad blir det då? Jag gissade på m som i msv för det fanns en bild på hästen och ryttaren hade hatt, :smirk: men vanligt träns istället för kandar... Fast det kan ju har varit en unghästklass i msv för de rider man väl på träns? Och hästen var 6 år. Någon som vill hjälpa mig att reda ut begreppen? Sen undrar jag vad en 6 åring med medelmåttliga gångarter och medelmåttlig stam som går MSV dressyr på ca 60% skulle kosta ungefär. Visst förstår jag att det är intividuellt, men ungefär? 50000? 100000? 150000? :confused:

Sv: dressyrklasser utomlands och pris på häst?

minst 100.000 skulle jag tippa på

en 6åring som går MSV med 60% med bra stam och gångligger nog på minst 150000 men om du inte kräver så bra stam och gångarter, så minst 100.000 iaf..

För 4 år sedan skulle vi gett 150.000 för en 6-åring som vunnit MSV, stammen var Amiral-Pontus. Han rörde sig över medel, men var av lite äldre, grövre typ. Han gick däremot inte igenom besiktningen, så det blev inget med det..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: Loons
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 628
Dressyr Jag vet inte om detta är nytt i TR? Jag hade ingen kännedom om det tidigare, men har å andra sidan inte haft unghäst på ganska länge...
Svar
1
· Visningar
1 024
Senast: Shaklima
·
Hästmänniskan Vad ska jag \"budgetera\" för??? Jag undrar lite över vad man ska räkna med att få betala för häst, lite hypotetiskt. Inköp alltså...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka