Dressyrhjälm

G

Graendal

Vad rider dressyrarna här i för hjälmar, ni som nu använder det?

Jag är sjukt sugen på en GPA Speed air limited edition (dvs flughjälmen fast i helsvart), men det känns ju som en typisk hopphjälm, och jag kommer troligen tävla en hel del dressyr i höst. Blir det jättekonstigt om en dressyrryttare sätter sin bekvämlighet före utseendet? :o :D

Sv: Dressyrhjälm

Jag har en Kavalkade-hjälm (billigare form av ventilationshjälm, med grå remsa fram, liknande Euro-Lite o Hi-Lite) när jag tränar o rider hemma. Jag tävlade med den i början också, men kände trots allt att jag ville ha nåt neutralare till tävling, och köpte därför en helt vanlig svart sammetshjälm som jag har när jag tävlar.
Skulle dock aldrig få för mig att rida annat än på tävling med den, och eftersom den sen får vila och torka till nästa så blir den inte så äcklig.

Men fram för ventilationshjälmar på träning! :) Hade jag varit du (och haft råd alltså), hade jag alltså köpt GPAn och haft hemma o på träning och om du tävlar hoppning(?), och sen köpt en annan billig sak att tävla dressyr i. Det ska ju inte spela nån roll, men man känner sig lite mer hemma då! ;)

Co har många fina tycker jag, annars så kan du väl ta och rida i GPAn, dom är ju såå sköna!

Jag har en vanlig "klassisk" Champion showring sammetshjälm.
Skulle aldrig komma på tanken att visa mig på tävling oavsett gren i ngn GPA flughjälm el likn för de är så hiskeligt fula :p (om jag inte fick betalt vill säga :D)

Jag har en Champion showring GrandPrix, den med läderhakband. Är jätte nöjd!

Neej inte en sån där flughjälm om du ska tävla dressyr. Det är bara hoppstuk på den. Men smaken är ju som baken som sagt ;)

Själv har jag en Charles Owen show hat och en Charles owen hampton med läderhakband. Show hat'en är nog den mesta dressyrhjälmen. Sååå snygg och väldigt bekväm .. Men varm ;P

Jag har gjort en liten gyllen medelväg och har en eurolite. skön, sval, lätt men inte lika ful som en gpa. :p

men jag har sett bild på jan brink då han tävlar unghästar, och då har han haft en gpa! så nog kan du ha det. ;)

Jag har en klassisk Somerset.

Våga vägra GPA. :angel:Jag skiter i vilka som har det, det är ändå fult som stryk.

Eller kanske en JW? Som ett slags mellanting mellan dressyr/hopp! :)

Har en Champion Showring när jag tävlar och en EuroLite när jag rider hemma men vill helst ha en Mips så det blir det när ekonomin tillåter. Säkerhet tycker jag är en viktig del och har man slagit huvudet några gånger blir man ännu mer noga.

Jag och Brink - hell yeah! :D

Ska bara tjata lite mer på pappa. :angel: Sen får vi se om jag vågar uppträda offentligt i den, hehe.

Men GPA hjälmarna rider typ alla på intenationellt i ponnydressyr med :)...men jag förstår vad du menar man tycker att det är en typiskt hopphjälm ;)

Men det är skillnad på den GPA hjälmen Jan tävlar i och Flughjälmen. :bump:

{8A4F30D1-3F63-4F5C-A123-079E59D703DF}.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

S
Utrustning Vad tycker ni om den nya Gpa hjämen? NEW GPA Speed Air - Olympic Limited edition. Kan man ha ensdåan hjälm fast mnan inte tävlar...
2
Svar
20
· Visningar
6 729
Senast: sjunga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar