Dressyrhingsten Hampton

mellan

Trådstartare
Är det någon som vet något om hingsten Hampton e: His highness? Det är Elin Lundgren Sporthorses som tar in från honom. Skulle gärna vilja veta så mycket som möjligt samt om det är någon som har en video på honom. Funderar på honom till ett av mina ston i år.:laugh:

Sv: Dressyrhingsten Hampton

När du vet vem importören är så är det väl enklast att ring henne,hon vet ju allt om honom.

Var väl mest ute efter att höra andras tankar och info som de kommit över. Har redan varit i kontakt med importören. Video har jag ingen hittat. Alltid kul med disskusioner kring hingstar som man är mer intresserad av. Annars skulle det väl inte finnas några hingsttrådar här??

Har ett sto efter His Highness, hon är helt underbar. Kanon temperament och utmärkt ridbarhet!
Har varit nere i Tyskland och tittat hos Meyers, alla deras hingstar var hur lugna och trevliga som helst. Blandt annat var jag inne och hälsade på en sovande Hendrix (e.HH) inne i boxen. Det är väldigt få hästar som jag vet om som skulle ligga ner och halvsova om en hög människor kom trampande in i boxen, i alla fall inte hingstar.
Mitt sto har redan fått många lovord från Flyinge och jag har redan blivit erbjuden 80.000 från någon som gick förbi på vägen och så henne i hagen.
Jag skulle inte tveka på att betäcka med en His Highness son, om så dom lämnar bara en bråkdel av HH temperament, exteriör och ridbarhet är det värd det.

OT och trådkap

har du hört hur det gick för min favorit,är han visad idag eller skulle han bara tävla????

Jag har fattat fel, han är inte ens med! Om det är den nygodkände här vi pratar om. Jag trodde han skulle med upp, men det var den danskägda Benidetto som skulle med.

Då trodde jag rätt. :) Han är inte med, om jag inte har helt fel är han redan godkänd i Dk!

Finns det någon bild på hans mor Red Chili (och gärna mormor?)
Finns det bilder på avkommor till Hampton?
/U

Jag har en avkomma efter Hampton född 6 maj i år. helt underbar i psyket och riktigt trevlig typ av häst och rör sig bra också!

41392_1250710640.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 924
Senast: mars
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 005
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 248
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 466
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka