Dressyrhatt i filt - sjunker dom ihop?

nosludd

Trådstartare
Har precis köpt en "reserv-hatt" som är i filt. (Min första i detta material).
Har alltid varit så misstänksam över dessa, en del har nämligen berättat att om man rider ute i regn med hatten så sjunker dom ihop?

Är det någon där ute som vet nåt mer om detta? Vore ju lite bra o veta innan lixom så man inte sitter där inne på banan med en hatt som ligger som en mössa runt huvudet sen:p

Sv: Dressyrhatt i filt - sjunker dom ihop?

Min kompis hade en hatt i kaninhår, och sen en reservhatt som hon red i när det var dåligt väder. Det är möjligt att den var i filt. Den sjönk i alla fall inte ihop när hon red i ösregn, inte vad jag noterade.

Sv: Dressyrhatt i filt - sjunker dom ihop?

Ok, vad bra:D

Hoppas på att det bara är rykten ang. filt-hattarna...
Någon annan som erfarenhet om filt hattarna?

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 742
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 756
Senast: _Taggis_
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
5 165
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar