Dressyrgjord.

G

granit

Söker efter ny dressyrgjord. Har ni tips på bra kvalitets gjordar.

Sv: Dressyrgjord.

Det finns ju massvis..

Prestige, Kentaur, GG, Hubertus, Stübben.. osv osv osv :)

Ska det vara en svängd?

Den måste inte vara svängd. Blev lite utbuad av sadelprovaren när jag kom med min horse sever gjord. Den kan du skänka till något museum sa han:D. Men det är dags att köpa en ordentig bra gjord nu. ( så jag håller med honom) Är stubben gjordarna bra ? Dom har ju resår på en sida.

jag gillar wintec. men har länge suktat efter en stübben, dock brukar lädergjordar vara stela ibland..

satsa på en ordentlig lädergjord av bra kvallite. Den kommer då att hålla i många år!

Prestigegjordarna gillar jag!

Jag har haft två stycken Jeremy Rudge lädergjordar och en svängd Glen Gordon lädergjord. De är jättebra och är supernöjd med dem! :)

Jag har också en GG anatomisk dressyrgjord. Den kan dock min häst inte ha. Får hemska blödande skavsår av den :( Använder numera en Wintec helt gjord i sympatec. Jag vill verkligen ha lädergjord för det är snyggt - men det funkar bättre med Sympatec så det är bara att gilla läget....

Dock är jag ruskigt sugen på Wintecs nya med luftkudde under magen för att skydda känsliga nerver för t ex sadeltvångshästar och andra känsliga individer.

Söker efter ny dressyrgjord. Har ni tips på bra kvalitets gjordar.

Satsa på en stadig men mjuk lädergjord!

Min nya har kommit hem men jag är såklart inte hemma (tentapluggar 20 mil från hästen) men jag klämde på den på GBG HS och den kändes lika fin som hoppgjorden i samma modell jag klämde på i afffären jag beställde den från.

Det är en Ordo Equester från Globus nya kollektion, dock hittar jag ingen bild men den finns på Globus hemsida http://www.globussport.se/.

Jag som är så anti Globus sedan innan hade lite svårt för det men pålle vill ha en bred, rak gjord och denna var den enda vettiga vi kunde hitta. Hoppas han blir nöjd :)

Dock är jag ruskigt sugen på Wintecs nya med luftkudde under magen för att skydda känsliga nerver för t ex sadeltvångshästar och andra känsliga individer.

rekommenderar tixerant istället, mkt mjukare än wintecs gjord! min überkänsliga herre gillar sin tixerant gjord skarpt.:)

Nej. Den är rättvänd. Fast hästen får skavsår av "allt". Bara men tittar på henne typ :)

Jag skall spana in den. Har läst den tidigare tråden om just den gjorden. Men jag vill ju klämma och känna lite.

Lyckås har jättefina lägergjordar till bra priser. Jag har haft Jaguar och Amerigo tidigare och köpte en på prov för att den var så billig. Jag är jättenöjd! :)

Jag håller med om att deras är jättefina och till ett väldigt bra pris! Den jag köpte där var fullt i klass med den mkt dyrare jag hade innan.

Liknande trådar

Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
943
Utrustning Vet att det är högst individuellt så klart, men jag har själv lovordat ELT-gjorden fram tills nuvarande häst. Ardennerkille, 3 år och...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: palle
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Niyama
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar