Dressyrgjord?

Itzyditzy

Trådstartare
Jag ska köpa en ny sadel, en bates new dressage blir det då! Det jag undrar är om det finns någon bra inte allt för dyr sadelgjord ni kan tipsa om?

Hästen är rättså känslig och just nu har jag en smal gjord helt rak gjord, JÄTTE tjock.. Som både jag och hästen ogillar. Vill helst ha i läder.
Har funderat på en elt gjord innan men så känslig är hon inte. Vad finns det mer för några breda fjordar som ni gillar? :)

Sv: Dressyrgjord?

Vår stallkompis har en Bates gjord med Cair. Hennes den är tjock och mjuk. Hennes häst verkar gillar den mycket. Själv har jag ELT. Inte för att pålle är överdrivet känslig utan bara för att jag tyckte han skulle ha det skönaste :p

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Oknytt
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: poetin
·
Utrustning Nya hästen har lång manke och min befintliga sadel (som har enkelkåpa och stropparna sydda direkt på kåpan)ligger helt ok men stropparna...
Svar
1
· Visningar
630
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 561
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama