Dressyrgjord...

Sv: Dressyrgjord...

Jag har bl.a. en maffig Fjordgrabb så han är ju inte heller direkt plan under magen men det funkar bra. Den är väldigt mjuk och böjbar.

Sv: Dressyrgjord...

Om gjorden rör sig och skaver kan det lika gärna vara sadeln som är problemet. Är sadeln, hästen eller ryttaren sned så att sadeln får en litet "roterande" rörelse så fortplantar ju det sig ner till gjorden. Enligt en välrenommerad sadelmakare jag precis haft besök av, ger det inte helt sällan värmefriktion = brännskada av sadelgjorden om man har en gjord av gummi eller syntet. En tanke bara.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Dressyr Jag ska köpa dressyrgjord till min lille pålle efter att ha lånat stallkompisens i ett år :angel: Spontant tänker jag att jag vill ha...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 948
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Mitt sto har problemet att hon får skav på armbågarna utav spännena på dressyrgjorden. :nailbiting: Efter ett dressyrpass jag hade så...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 016
Senast: Torill
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 133
Senast: Lavinia
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 383
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar