Dressyrgjord med teddyfoder

Royal

Trådstartare
Är det någon som vet vart man kan köpa en dressyrgjord där det finns teddyskydd på, har nu en sadelgjordstunnel men jag vill ha något som sitter fast. Är jätte tacksam för alla svar.:)

Sv: Dressyrgjord med teddyfoder

Varför med teddy? Min åsikt är att teddyn "bränns" och kan börja skava - inte särskilt roligt.
Jag skulle hellre köpa en med fårskinnsfoder, lite dyrare men ack så mycket bättre! Tror de finns på www.distansritt.nu

sadelgjord_lammskinn.jpg

Ja precis en sådan du vissar på bilden, jag måste ha med foder för min häst är så känslig och han får skav om man inte har någon teddy. Men den var skit fin, vart har du hittat den?

Ja jag var inne ocj kollade där, ja 600;- men det är den värd, e ju bucas. Tack så mycket för tipset.

Varför finns inga syntetgjordar med fårskinnsfoder och RESÅR? :angel:

Skulle de väl inte? En fårskinnstunnel kostar ju typ 300 - en halv sådan = 150. En syntetgjord med resår = 150. En fårskinnsfodrad syntetgjord borde då alltså kostar runt 300-400:- Helt i en prisklass jag skulle kunna tänka mig.

Men du!

Köp ett stycke fårskinn, och sy/klistra fast kardborre, dels på insidan av gjorden och dels på utsidan av fårskinnet. Vips, så har du precis vad du letat efter! :idea:

Tycker inte det lät så smart :P

Prövat sy i fårskinn? Det har jag - och min symaskinsnål gick sönder 101 gånger innan jag handsydde det sista. Lägg till en tjock syntetgjord på detta och det blir omöjligt. Kardborre tycker jag inte om - sitter inte som det ska tycker jag. Vill ha en bucas, men med resår O.o (petig är man också.)

Varför syntet? Jo, helt enkelt för att fårskinner SKA kunna vara fastsytt på själva gjorden - så kan man tvätta allt tillsammans.

Hur reagerar det i tvättmaskin? Och hur är det med så starka ämnen nära hästens känsliga hud?

Det finns kardborre med klister på baksidan... :smirk:

Det har jag också och det gick inte med min maskin - och någon annan maskin har jag inte. Sist jag försökte mig på det så bröt jag nålen två gånger (och dessa nålar fungerar ypperligt till allt annat tungt ;) Kan sy i dubbelt laget med kraftig nylon utan problem, 3-4 lager av tunnare nylon. Fårskinn är bara för segt och tjockt när det är av god kvalité - sedan vill man ju gärna ha kraftigare tråd också.)

Kanske en vanlig skomakare inte skulle ta så mycket att sy fast fårskinnet åt en? De har väl kraftiga maskiner med kraftig tråd? *funderar*

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 575
Senast: Rikke
·
Kropp & Själ Jag insåg nu att jag har som svarta små små små prickar alltså jätte små på ett födelsemärke, dock busar jag mig jätte ofta o de sitter...
Svar
6
· Visningar
772
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Är intresserad av att köpa en häst. Hon har följande skador sedan tidigare: Skada på sträcksenan som 2 åring. Krävde operation...
2
Svar
24
· Visningar
1 503
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar