Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är precis en sådan sadel, visste inte man kunde göra det! Har ju tyvärr flyttat så måste skaffa mig en ny selmakare.Kan du förlänga stropparna på sadeln? Det gjorde jag på min sadel (Wintec Wide), men den har stropparna fästa i nylonband så det var en ganska enkel operation.
Hittade nu Eric le tixerant i 90 cm. Fast det betyder ju inte att den finns, amdra verkar inte ha den i 90...Tveksamt, jag känner i alla fall inte till någon tillverkare som har dressyrgjordar längre än 75 cm, tyvärr.
I dressyrmodell?Hittade nu Eric le tixerant i 90 cm. Fast det betyder ju inte att den finns, amdra verkar inte ha den i 90...
Ja men det var bara på en sida, sadlar.se och det gick inte att välja 90, däremot 85. Den är ju dock väl dyr.I dressyrmodell?
ELT i strl 90 finns för alla ÅF att ta hem. De flesta märkena finns i större strl men oftast tar man vara hem de vanligaste och så är större/mindre strl beställningsvaror.
De är dessutom stora och man måste gå ner 5 cm. Wintec cair är däremot liten och du måste gå upp 5 cm. Min häst har 55 på ELT, 60 på Childeric och andra i läder, 65 på cair gjord.
Man "måste" inte. Har samma strl som innan jag bytte till ELT på alla mina. Många köper för små gjordar och drar för mkt i ELT så de förlorar sin elastiska verkan. Det var den äldre modellen som det rekommenderades att ta en mindre strl i.
Köpte sadeln nu begagnad men stropparna är hela och fina. Har dina spruckit?Min är fixad på travshopen (jag köpte min där). Om du har samma eländiga originalstroppar som var på min så är det en hel välgärning att byta till läderstroppar. Ångrar så att jag inte gjorde det långt tidigare, när jag faktiskt använde sadeln flera gånger i veckan.
Är en ELT värd sina pengar, kanske den viktiga frågan är? Wintec Cair är ju åt samma håll och verkar trevlig. Om båda går att beställa i större storlekar och har snarlik funktion så tar jag ju hellre den billigare... Det viktigaste är att den har en platta, hästen har inte sadeltvång.
Har som sagt nu 90 cm hoppgjord med platta, kan inte dra åt den jättemycket. 3-4 hål på varje sida så det finns många hål kvar att dra på. Gjorden är i läder och helt ny med rätt så hård resår.
Ja, men jag använde den nog i 5-6 år innan de sprack (det var nog vänsterstropparna bara), men det var det mindre problemet, att de är så korta är ju det stora abret. Skulle jag vara i samma situation idag igen så hade jag lätt lagt den tusenlappen på nya stroppar istället för på extralånga gjordar.Köpte sadeln nu begagnad men stropparna är hela och fina. Har dina spruckit?
För mig är ELT värd alla pengar för min häst har haft lite problem med andningen (är struppipare) så han gillar att det är lättare att andas med den gjorden.Är en ELT värd sina pengar, kanske den viktiga frågan är? Wintec Cair är ju åt samma håll och verkar trevlig. Om båda går att beställa i större storlekar och har snarlik funktion så tar jag ju hellre den billigare... Det viktigaste är att den har en platta, hästen har inte sadeltvång.
Har som sagt nu 90 cm hoppgjord med platta, kan inte dra åt den jättemycket. 3-4 hål på varje sida så det finns många hål kvar att dra på. Gjorden är i läder och helt ny med rätt så hård resår.