Dressyren Lätt klass 2010

H

Hippokondriker

Undrar om galoppen. Förlängd steglängd, ska den bara vara på första långsidan innan bågen eller ska bågen också vara förlängd?

det står:

HE Förlängd språnglängd
EB Halvcirkel med 20 m diameter
BM Arbetsgalopp

Så frågan är om E-B rids i arbetsgalopp eller med förlängd språnglängd. Sker övergången till arbetsgalopp vid E eller B?

Bra att veta...:crazy:

Sv: Dressyren Lätt klass 2010

Jag har bara ridit förlängd galopp fram till E, och fått kommentaren "väl visat" på det momentet, så jag och domaren var överens där iaf :D Men håller med om att det är luddigt.

Tack!
Typiskt för jag tolkade det som att bågen också skulle vara förlängd. Tyckte det blev väldigt kort sträcka annars.
Någon mer som gjort något av alternativen och fått någon bra eller tillrättavisande kritik för det?

bågen ska vara förlängd oxå.. annars hade det stått arbetsgalopp vid E som det står arbetsgalopp vid (var det nu är man tar upp igen efter bågen).

Jag har alltid ridit den bågen med förlängda språng.

Nu blev jag förvirrad, jag kanske oxå red så? hmmm... Jag minns fan inte! Vet att i något program är det galopp med förlängd steglängd på båge iaf. Jag kan ha blandat ihop det....

Jag har också ridit bågen med förlängda steg. I och med att det står arbetsgalopp först vid B ska övergången vara där:)

Eller så gjorde du världens sämsta övergång så att det inte märktes ;)

Haha näe jag gjorde en jättefin övergång! :D Haha!

Men det va det programet jag inte red förlängd på bågen, utan bara till E, jag blandade ihop med 2007års då det är galopp med förläng steglängd på volt. Vilken tur jag hade att domaren inte märkte något :D Haha! Extra kul med kommentaren "väl visat" då ju ;)

Verkar som det blir bågen också då. Brukar inte synas så mycket skillnad ändå... men det kan ju vara bra att veta vad man ska försöka göra åtminstone.

Liknande trådar

Dressyr Ja, nu vill jag höra vid vilka tillfällen ni har undrat varför ni egentligen håller på med sporten dressyr! :D Ni vet, när en ritt döms...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
9 450
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar