DRESSYR tävlingsfrågor?? *HJÄLP*

Q

Qaramell

Får man ha "världens snyggaste" Blå sammetsschabrak med guldpasspoal på Dressyrtävlingar? Eftersom man inte får ha vissa pannband (länk) så undrar jag om man får ha det? Eller måste man ha VITT?

Sedan klädsel på tävling. Jag har aldrig förstått mig på det där med klädsel på tävling hur ska man ha en PLASTRONG??

Ska man ha vanlig skjorta under (med/utan krage :confused:) under eller ska man ha en vanlig tröja? och hur ska man sätta plastrong-nålen?

Eller ska man ha ett skjortbröst och sedan plastrongen över?
:confused:

Hur gör ni? Vad är snyggast tycker ni?

*MYCKET tacksam för ALLA svar*

Ja har då aldrgi hört att man måste ha vita schabrak..
Själv brukar ja tävla med ett beige när ja inte har möjlighet att låna ett vitt...
Personligen tycker jag att det ska vara vitt, men det är inget måste.

Jag brukar ha en vanlig vit Tshirt och plastrong.
Plastrongnålen sätter man i "mitten" av plastrongen så att den syns.. :p
har svårt att förklara, men man mäker hur den ska sitta..

Färgen på schabraket har jag aldrig hört ska ha någon betydelse. Var på norrlandsmästerskapen för några helger sedan och då var det någon som red med svart schabrak. Så du kan lungt rida med ditt blåa.

Jag har för mig att det står i TR att man ska ha skjorta med vit krage eller skjortbröst OCH plastrong.

Scabraket spelar nog ingen roll men vitt är snyggast tycker jag.

M.

Varför får man inte ha pannband med länk?
Vad är det för regler angående pannbandet?
Jag har hört att man får ha tex länk pannband med stenar eller liknande bara det inte är så att det "tar uppmärksamheten" från hästen = det ska vara "diskret" dekorerat. Stämmer inte detta?

vad snyggt ditt schabrak låter! ja, det får du ha.
jag rider med en vanlig vit t-shirt, eller vit långärmad, med lös skjortkrage eller vad det heter.. har inte ridit med plastrong än, det behöver man inte förräns i nationella. Jag tycker att det är snyggast med vitt, men det är u individuellt.. :)

ja vet inte varför man inte får ha det, men vill man ha med länk, måste man ha läder under. alltså, ingen länk, utan läder under.. :p

schabraket får, som flera redan sagt, vara i vilken färg som ehlst. Personligen föredrar ajg vitt, men det beror ju påvad man har. Kanske onödigt att köpa ett för att tävla en gång tex.
Jag har alltid vit ridskjorta med hög krage under kavajen. På kragen sitter en "extra krage" som man kan fästa en snygg nål i. Har alltså ingen vanlig plastrong utanpå.

ja, den e heltöntig.. nope, inget glitter på nosgrimman heller.. vad det nu har för inverkan på hästen och din ridning.. ;)

nope, inget glitter på nosgrimman heller..

Får man ha detta träns då med silverpasspoal på nosgrimman både uppe och nere? :confused:
transexclusiv3.jpg

Varför så mycket larviga regler?
Jag kan förstå regler som kan påverka ridningen på ett eller annat sätt eller saker som kan störa/föbättra förutsättningar mm...
Men om man har ett pannband med länk utan läder..... Vad i hela fridens namn kan det göra?

Om man har ett pannband utan läder....
Och om man just på rävlingen helt enkelt fäster läder bakom detta pannband.... Är det ok då eller?

Jag har nämligen ett jätte fint pannband, men givet vis är det inte läder bakom länken. Om jag då när jag ska tävla fäster läder bakom denna länk så borde det vara ok...
Varför är det så mycket "konstiga" regler? :confused:

Hur är det med "diamanter" på pannbandet? Är det tillåtet om det är läder också eller?

Liknande trådar

Dressyr Hej, Någon som vet om en sådan här kavaj är tillåten att tävla i, i lägre klasser? (se bild i länk) I TR står det såhär, jag har...
Svar
1
· Visningar
1 498
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 447
Senast: Nevermind
·
Hoppning (Och en utrustningsfråga för tävling) Att man får starta 2 klasser per dag är jag medveten om. Gäller det även meeting? Alltså, får man...
Svar
2
· Visningar
2 429
Senast: Lady_S
·
Dressyr "Moment 210 Ryttarens klädsel och utrustning 1. Klädsel 1.1. Klädsel under ritten är riddräkt med huvudbonad. Riddräkt består av...
Svar
3
· Visningar
1 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka