Dressyr med fyraåring?

F

Fannyyy

Hej!
Jag har ett fyraårigt sto som jag gärna vill tävla med. Kan man tävla med fyraåringar i vanliga klasser eller får man bara tävla i fyraårsklasserna? (självfallet pratar jag om dressyr)
:bow:

Sv: Dressyr med fyraåring?

Om det är storhäst det gäller så får du tävla högst LB dressyr. 4-årig ponny får starta högst LB på inbjudnings- och lokal tävling. Du får bara starta en klass per dag.
Ungponny (4-6 år) får startas i 'vanlig' ponnyklass av överårig ryttare om ekipaget är proportionerligt. Sådant ekipage deltar utom tävlan och startar sist i sin kategori. Ponny som startat utom tävlan med överårig ryttare får därefter inte starta inom tävlan under samma meeting. Om bortlottning tillämpas så ska överårig ryttare tas bort först.

Sv: Dressyr med fyraåring?

Hon är en liten stor häst. Så då kan jag tävla upp till LB på henne. Det är ungefär den nivån jag ligger på så det blir ju bra :D

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar