Dressyr hjälp!

S

Sippus

Jag har en fråga om dressyr vad man ska rida på för bett?

Alltså vad man ska rida på? I de olika nivåerna? Kan man rida på "vanligt bett" i alla nivåer eller måste man rida på något annat bett när man kommer högre i klasserna?
Har hört att man måste det. Så vill gärna veta!

Sv: Dressyr hjälp!

Är långt ifrån säker men har för mig att f r o m LA:5får du rida med kandar dvs ett stångbett och ett bridongbett....tror men är ej säker på att det är obligatoriskt f r o m MSV....
I de lägre klasserna kan du rida på vanligt tränsbett eller typ tredelat, huvudsaken är att bettet är ledat...hoppas det var till nån hjälp...:smirk:

Okej... Jo lite mer fick jag reda på med vill hälst veta helt säkert!

Men någon som vet varför kandar är obligatoriskt?

i lätta klasser rider man alltid på träns
men i LA 5 & 6, Msv B för unga hästar, Msv B 1 & 2 är det valfritt träns/kandar
from Msv B:3 är det obligatoriskt med kandar

okej:) Då behöver jag inte vara orolig för att jag måste börja rida på det:D För troligvis så kommer vi inte upp till MSV B:3 :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: dukie
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka