Dressyr- eller hoppstövel?

M

MataHari

Är Sarm Hippique 500 en dressyrstövel? Den har ju ingen snörning, men å andra sidan så är den ju formad efter vaden (har dragkedja bak) som hoppstövlarna brukar vara?

Och, HUR kan det komma sig att en stövel som enligt måttabellen är 44 cm hög, såg för låg ut på mig som bara mäter 42 cm från golv till knäveck?

Är det jag eller stöveln som är knäpp i modellen?

Och till sist, ska man välja en Sarmstövel eller ett par Soubirac? För och nackdelar?

Sv: Dressyr- eller hoppstövel?

Putt, putt.

Ingen som har något att säga?

Jag tycker att det är en dressyrstövel, jag har iaf mina enbart till dressyr ;)

44 cm kan mycket väl vara för kort för dig.. jag tror jag har 43-44 cm från golv till knäveck och mina Sarm Hippique är 48 cm höga :idea:

Förövrigt så är jag jättenöjd med mina stövlar, supersköna från första stund!

Tack för svaret. Typiskt det där med höjden. Finns tyvärr inte högre om man behöver rejäl vidd. Är tyvärr inte begåvad med långa slanka dressyrben...

Liknande trådar

L
Utrustning Nu behöver jag er hjälp i denna stöveldjungel! :-) Jag är ute efter ett par dressyrstövlar till vettigt pris. Just nu lutar det åt...
Svar
15
· Visningar
8 054
Senast: Sorbe
·
C
  • Låst
Dressyr Hej! Har precis anmält till en dressyrtävling, lokal såklart och ett lätt program som Lc:1. Har mest varit på hoppbanan tidigare så...
Svar
1
· Visningar
1 026
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 848
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar