Dressyr DM

A

Akustik

har klurat på en sak.. Kan det bli 2 vinnare av dressyr DM? Eller hur gör man upp om man rider på samma poäng?

Om det går att få 2 vinnare, vem får täcket? :D

Sv: Dressyr DM

Japp jag med :D
Årets mål är att rida bra på junior DM.
Men min kompis ska också kämpa om medaljerna, så vi kanske kan vinna tillsammans!
Men jag ska iallfall ha täcket :D:D.

Jag rider B-ponny så det är rätt stor skillnad då ! Men jag vill så gärna ha det :p
Det enda jag behöver är det där HIMLA täcket :banana:

Senast ändrad:

Aah presis!
Men DM för B-ponny går väll i LA:4?
på D ponny går de i Fei inledande..
Jag hade bara tävlat LB/LA under förra året :( så jag va aldrig med där.. men jag vilel :) hehe
Iår går det i LA:5 för mig, hoppas att jag vinner :D
haha.. men det brukar vara hemskt hög konkurans.. Men man kan juh åka till något annat distrikt och tävla :D
nån stans i norrland, där de inte finns några andra tävlande :D:D:D

I vårat distrikt gick DM i LA:1 för kat B och LA:4 för C och D. I Kat B hamnade två stycken på samma poäng. Då reglerna sa att man inte kan dela på medaljer fick dessa rida om om segern i DM. Dock fick de dela på segern i den öppna klassen. Vi har/hade alltså samma regler som de har på SM.

aha okej, så de red samma program en gång till ? :p

Jag trodde nog att det var nått sånt..

Jajjemen det fick de göra. Det värsta var att vi hade hunnit ställa om banan till lång. Men det gick det med:) he he.

hehe okej, men va snopet för den som skulle ha vunnit, men sen bara kom 2a..
Jag hade nog aldrig förlåtigt mig själv :o

Har för mig att det kan vara så att det är något av de nedersta poängen som avgör då, de som man dubblar (som jag aldrig kommer ihåg vad de kallas) Att den som fått högst poäng i en av de bedömningarna, vilken det nu gällde, vinner.

Tillägger att det är några år sedan jag var ute och tävlade och att jag bara har erfarenheter av ridhäst. Har dock aldrig ridit DM själv, men varit delaktig i många.

Jadu, vad kallas de? Helhetsintryck eller något likande brukar man nog kalla de :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
263
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 343
Senast: super
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka