Dreamweaver-ftp?

loveponies

Trådstartare
Nån som är duktig på det? Vart ställer man in port-koden någonstans? Har nämligen fått i uppgift att uppdatera en hemsida som man måste ställa in portkod för att kunna komma in, men jag hittar inte vart man ska ställa in det?
 
Den enda porten jag hittar som man kan ställa in är om man går:
Edit Site - Advanced - Remote Info - Firewall Settings - Firewall Port (som i mitt program är inställd på 21 vilken oftast är FTP-porten)

Men jag kan fortsätta leta!
 
Nej, jag ringde till de som gjort hemsidan och som alltså har servern, och de sade att man var tvungen att skriva in port-koden, eftersom de inte har standard (som ju är 21).
 
Jag har svensk version, och om jag går in på redigera plats> fjärrinformation så finns det inget som heter brandväggsinställningar. Man kan bara kryssa i en ruta för brandvägg.
 
Ok, vi kanske inte har samma version av programmet då (har Macromedia Dreamweaver MX 6.0 på engelska).
Har du testat att söka på FTP och port i hjälpen?
 
Jag gick den väg som du sa... Jag hade bara gått helt fel innan! Var inne på själva platsen och tog definiera platser. Där där man fyller i övriga ftp-inställningar. Men det var ju fel!

Men som jag har förståt så måste jag alltså gå in och ändra om jag nu vill ansluta till min egen hemsida (som har port 21)?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
1 219
Senast: Mint
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 001
Senast: KesoNeso
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 959
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
830
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp