Draupnir sadel

Astael

Trådstartare
Försöker komma i kontakt med de som gör och säljer draupnir sadlar men har inte lyckas. Mailadress önskas.

- Vad tycker ni om dom ?
- Hur långa är dem ?

Sv: Draupnir sadel

Jag har en Draupnir Sp flexi 2005 och älskar den! Ligger pärla på dom flesta hästar jag har haft den på. Kommer däremot inte riktigt ihåg hur lång den är.

17' tum iaf TROR jag.

Draupnirhemsidan funkar ju inte, men jag har både mail och tlfn nummer, skickar ett pm.

Skulle inte du kunna mäta hur långa bossorna är , där den ligger imot hästen ? Tack för nummret.

Jovisst kan jag göra det, ska ju ändå till stallet senare.

Jag köpte min genom en annan återfösäljare och fick den väldigt billigt, som betalning för att jag tränat hans hästar...
Vet inte riktigt vad dom kostar nu annars, men när jag köpte min skulle den väl kostat typ 20?

Jag provsatt en sådan på VM 05 och tyckte att den verkade jätte skön:love: .
Vad jag förstod då skulle den kosta runt 21 000- 22 000 kronor.

Hmmm... Vet inte om ni prater om en annan Draupnir, men halva våran stall (i Oslo) rider i Draupnir. Och de koster ung. 10-12.000 nye. (Ung. 11-13.000 sek)

Hmmm... Vet inte om ni prater om en annan Draupnir, men halva våran stall (i Oslo) rider i Draupnir. Och de koster ung. 10-12.000 nye. (Ung. 11-13.000 sek)

Vet du var Draupnir SP flexi kostar ? Du kanske har adresser till någon återförsäljare ?

Har inte sadeln själv, men vet at ingen av de i stallen har betalat mer enn 12500 för sin sadel och det er då inkluderat at å.f. kommer ut och anpasser sadel. Det her er de kontakt info jag har:
Tlf. 91 78 27 67
Mail: post@draupnir.no
Lykka till!!

Det verkar inte bättre, hoppas den går att få tag på närmare håll. Nu vill jag också ha en men måste vänta med en ny sadel till jag vet hur unghästen kommer att utvecklas om ett antal år.

Jag kommer inte ihåg så mycket info om den bara att den var skön att sitta i;) men den finns i olika bomvidder? och hur lång är den?, lyckas alltid skaffa korta hästar:D

Jag har helt glömt att mäta min sadel! :o
Kan försöka att komma ihåg det imorgon, om det fortfarande är aktuellt? :angel:

Dårlig nytt... en på stallen har den nyeste (den heeelt nye) modellen og den kostet 20.000,- Men man kan jo fortsatt få de eldre modellene billig. Ser de averteres for mellom 4-6500 kr. som brukt.

Draupnir SP flexi kostar 18800kr (svenska kronor).

Vilket har gjort mig ännu mer osäker på vilken jag ska välja.När de ligger så nära i kostnad oxå.

Sörlatungu: Skulle vara roligt och se sadlen när den ligger på din häst. Har endast sett sadlen på annonsbilden med Stian Pedersen.

Kan ta kort på båda med sadeln på! Har förövrigt inte ridit sen i torsdags, så jag har helt glömt det där med att mäta, men idag SKA jag rida, och då SKA jag komma ihåg det!

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
624
  • Artikel Artikel
Radannons Hej, Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som är duktig på träning av åsnor som bor i Skåne. Har två ston på 2 år och drömmen är...
Svar
0
· Visningar
481
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka