Draupnir/Amerigo

S

sol24

Funderar på att byta sadel, är intresserad av en sadel med mycket stöd, lite mer åt dressyrmodell, kollar på Amerigo Classic och Draupnir. Har inte ridt i någon av dem ännu. Kan ni som har erfarenhet av dessa sadlar berätta vad ni tycke om dem...

Sv: Draupnir/Amerigo

Jag är inte expert.... det finns olika sadlar och de ska framförallt passa hästen så ta gärna hjälp att välja sadel ...

Jag har fått för mig att det är ungefär så här.... Jag tror att det finns de här moderna sadlarna som Amerigo är , de har en bom som är ganska sviktande, dvs ska du som ryttare rida de här sadlarna med mer "sviktande ", elastisk, bom så behöver du vara en duktigare ryttare. Vad jag menar är att du behöver ha en god grundbalans i din ridning. Du måste vara balanserad på din häst, annars blir det liksom självsväningning... Jag balanserar åt ett håll när jag rider och hästen balanserar åt ett annat håll.... Hej och hå... :( .... Amerigo har dessutom ganska fint läder , lite rolls royce -läder tror jag och ska man ha en cheva kanske man inte behöver betala för skinnet i en rolls royce.. Rolls Roycen ska ju dessutom vara tvättad och fin var dag... Passar Amerigo dig och hästen tror jag den är mycket populär hos de som ägern en sådan sadel... Draupnir vet jag inget om... men den ska ju vara fin... Dominus är en fin sadel också, kan passa islandshästar.

Liknande trådar

Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 710
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
488
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 022
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10