Drar tyglarna ur händerna!

AnnaJL

Trådstartare
P.g.a. oseriös säljare är jag nu på jakt efter häst igen! Jag har funderat på en kompis- kompis häst som är till salu. Har ridit hästen ett par gånger i somras och hästen, som är ett sto, är verkligen urgullig på alla vis. Men ett liten minus är ju att hon hela tiden försöker dra tyglarna ur händerna på en när man skrittar. Hon som äger hästen nu har haft "gummisnodd" på henne p.g.a. detta, men jag gillar inte att rida med sådan. Så min fråga är ; hur vänjer man henne av med att dra tyglarna ur händerna på ryttaren, för man får väldigt ont i händerna!

Mvh Anna

Sv: Drar tyglarna ur händerna!

Min häst var likadan när jag fick honom men det visade att han hatade att ha bett i munnen.
Rider honom idag med Hackomore och han gör aldrig så mera.

Kolla så hästens tänder är i bra skick och att bettet passar hästen.

Som föregående skrev så kolla tänder först! Min häst var väldigt hård och "dragig" i munnen och det enda som hjälper är dressyr träning och åter dressyr träning. Hästen måste troligtvis få mer vikt på bakbenen för att lätta i handen. Jag bytte även till ett mjukt gummibett och det gjorde stor skillnad. Lýcka till!

som sagt en häst som drar tyglarna ur händerna är oftast blivit rätt hårt tagen i munnen .. hackamore :idea:

Liknande trådar

Ridning Behöver bara skriva av mig lite. För några månader sen köpte vi ett litet C-ponny sto på 10 år. Hon kom nyligen från Irland. Hon har...
Svar
10
· Visningar
1 403
Senast: tuaphua
·
Träning Funderar över hur jag ska tackla min unghäst. Han är bara 3 och vill ju inte förstöra nått från början. Har börjat rida honom så smått...
Svar
5
· Visningar
1 698
Senast: shia
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat