Drar mulen i marken

B

Bellina

Hejsan!
När jag är ute och rider så drar min ponny mulen i marken ibland. Gör hon så för att det kliar, eller ?:p
Tacksam för svar!:)
 
Sv: Drar mulen i marken

Kul att höra !Vår b-ponny gör lika dant...Vi tror han spårar!!!!:bump:
 
Sv: Drar mulen i marken

Kul att höra !Vår b-ponny gör lika dant...Vi tror han spårar!!!!:Det är mest på sommaren o då vid torr väderlek..kan det finnas vägsalt???bump:
 
Sv: Drar mulen i marken

Kul att höra !Vår b-ponny gör lika dant...Vi tror han spårar!!!!:Det är mest på sommaren o då vid torr väderlek..kan det finnas vägsalt???bump: Kan se rätt kul ut när han går där o stryker....ibland stöter man ju på en skit hög efter en annan häst o då har han ju fått upp ett riktigt spår!!
 
Sv: Drar mulen i marken

Okej, bra att det finns fler hästar som gör så. För min ponny är den enda i stallet som gör så.:)
 
Sv: Drar mulen i marken

Vi hade ett halvblod i stallet som också gjorde som din ponny! Vet inte vad det stod för, men såg klart kul ut! Har inte tidigare hört om någon som gjort så!
 
Sv: Drar mulen i marken

jag håller med det ser verkligen jätte roligt ut:p .
 
Sv: Drar mulen i marken

:) Mitt islandssto gör precis likadant! Både när vi promenerar och när jag rider vill hon gärna stundvis dra mulen mot marken när hon går. Men när jag rider hindrar jag henne från det. Jag tror att hon har blodhundar någonstans längre bak i stamtavlan!:rofl: ;)
 
Sv: Drar mulen i marken

Har sett att båda mina gör så då dom betar gräs, men aldrig då dom äter hö, eller när jag rider...
 
Sv: Drar mulen i marken

Min häst gör det endast på sommaren, tror att han är lätt pollen allergiskt eller nått sånt, för det rinner lite i näsan å så drar han den efter backen ibland när man rider/kör och när man stannar så kliar han näsan mot benet.
 
Sv: Drar mulen i marken

Okej....då var det inte bara min ponny som gör så:p
 
Sv: Drar mulen i marken

Min ponny gjorde alltid på på våren då alla dofter kom fram igen ur marken :). Det var skitsvårt att få upp huvudet på honom, han gick som en liten myrslok :D
 
Sv: Drar mulen i marken

Sommartid så kan kliandet bero på solen: solexem eller helt enkelt solbränna som kliar. vitnäsade hästar kliar sig väldigt ofta har jag sett.

Även kan det bero på att de gått och ätit bland nässlor eller dyl.
 
Sv: Drar mulen i marken

en häst jag känner gör det när det är dags att ta hem kiropraktorn och kolla nacken.....
 
Sv: Drar mulen i marken

Vår shettis gör likadant.. kan ju inte vara så jätteskönt att dra nosen i asfalten. Tänkte att han hade ytterligare en skruv lös :rofl: men det verkar ju vara fler som har samma grejj för sig.:smirk:
 
Sv: Drar mulen i marken

Ja hehe alla hästar kan ju inte ha skruvar lösa.:rofl:
 
Sv: Drar mulen i marken

Okej, bra att det är så många hästar som gör så:p
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp