Draperi utan att behöva borra i tak/vägg?

AnnaJL

Trådstartare
Har en etta och skulle så gärna vilja kunna skärma av sänghörnan lite grann men kan inte borra i taket/väggen. En skärm vill jag heller inte ha, tar för mycket plats. Finns det skenor som man kan sätta i taket med andra slags fästen än skruv? Typ tejp? :p

Sv: Draperi utan att behöva borra i tak/vägg?

Det finns ju stänger som är menade för duschen egentligen, som man liksom skruvar ut och klämmer fast mellan väggarna... Men det kanske inte går där du vill ha det? Annars har jag tyvärr inga bra idéer.

Näe, det går nog inte.

Hmm..jag SKA fixa detta på något sätt!

För att det går bara att borra knappt 1 cm i taket sen tar det stopp och om jag ska ha skena runt om måste den sitta i taket.

En sänghimmel kanske kan vara nåt!

I Arga snickaren eller Äntligen hemma så satte de upp en vägg i en lägenhet, avbalkade en korridor till en liten dotter som bodde där periodvis. Då det var lägenhet ville de inte spika så snickaren satte upp en slags ram rumt väggar, golv och tak. de spände liksom brädorna mot varandra och kunde sedan spika i denna ram utan att det blev något spikande i lägenheten.
Om nu någon begrep den förklaringen...
Jag tänkte att det där ska jag spara på datorn, men tror ni jag kom ihåg det? Nähä. Det var i alla fall inte denna säsong och om någon hittar det kan ni ju hojta så ska jag spara det.

kl

Jag lyckades!

Bild0107016.jpg

Använde betongkrokar och stålvajer, funkade skitbra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 652
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
817
Hemmet Efter att ha - utan särskilt mycket framgång - försökt torka hästens barfotaboots bredvid kaminen, fyllda med en massa tidningspapper...
2
Svar
22
· Visningar
1 583
Senast: Saigon
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar