Dräktik katt! Hjälp....

Fillifjonkan

Trådstartare
Hade beställt sterilisering och tyckte att det var lugnt då vi inte märkt att hon börjat löpa. Innan steriliseringsdatumet började vi se en begynnande mage växa så nu är blivande kattungar ett faktum. Vi har aldrig varit med om detta tidigare.

1. hur vet man när det börjar närma sig?
2. När ska jag avmaska mamman och bebisarna?
3. När avnavlas de? Gör veterinären det? Hur görs det?
4. När börjar kattungarna äta vanlig mat?
5. När börjar man lära dem gå på lådan? Tips?
6. Ska man begränsa ytan, typ dela in en del av rummet?
7. Andra tips?

Kanske det låter som dumma frågor men vi är helt novis på detta!

Sv: Dräktik katt! Hjälp....

va oxå första gången för mej att få kattungar:) va oxå orolig i början men allt verkar gå bra,dom är 3 v.gamla nu o växer som bara den.avnavlas?menar du naveksträngen att den ska tas bort av vet?den trilla av av sej själv.gå in på katter.nu där kan du läsa lite om när dom ska börja gå på lådan,mina har inte jort d än men d stod att efter v 3 så ska man förbereda lådan o ta dom dit till lådan om dom sätter sej o kissar på golvet,dom lär sej snabbt;)
Min katt innan hon födde så gick slemproppen,hon följde mej hela tiden efter d o la sej sen på sin bädd o börja föda efter ett tag.när du märker att det är dags så sitt med henne d jorde jag o det lugna henne rejält.Födseln gick jättebra va med tills den 4 ungen kom sen trodde jag att d va över ,men icke då på morgonen hade d kommit en till:angel:
Avmaskining vet jag ej,har frågat här oxå om det.
lycka till.

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 386
Senast: Kaching
·
Katthälsa Mamma katt och bebisarna mår hur bra som helst och är alla feta och glada ^_^, mamman har gått från att fräsa till att spinna och stryka...
Svar
7
· Visningar
1 045
Senast: Buck
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 420
Senast: Mahonia
·
Katthälsa För ett par månaders gick katten bort. Hon var utekatt och råttjägare. Plötsligt blev hon slö en kväll. Blinkhinnan täckte en del av...
Svar
2
· Visningar
3 521
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama