Dräktigt sto med hingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kristalia
  • Startdatum Startdatum
K

kristalia

I "mitt" stall så står det en valack ett sto och hingstens mamma som är högdräktig. Hingsten är 1 år gammal.
Vad har ni för åsikter om att ha hingsten i hagen med hans mamma som snart skall föla?

Sv: Dräktigt sto med hingst

ingen alls, vet en hingst som gick med sin mamma och flock tills han var tre år! så de är nog ingen fara... :bump:

Sv: Dräktigt sto med hingst

eftersom hon är dräktig så är det ju ingen fara för tjuvbetäckning. det är ju det mest naturliga i hästvärlden att unghästarna lever ihop med övriga flocken... Däremot ska man nog kanske dela på dem efter fölningen, så han inte är snabb på fölbrunsten...

mitt shettissto gick ihop med pappan till fölet till 1½ dygn före fölningen...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 052
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
961
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30