Dräktigt sto m föl på bete?

Hera

Trådstartare
Snart kommer mitt sto hem från betäckning, förhoppningsvis dräktig. Hon har för vid sidan som nu är 1.5 månad gammal.

Hur räknar man ut nu när de går på gräs. Vill vara säker då hon förra året fått för lite mat under första halvan av dräktigheten och att det troligtvis var därför hon fölade så sen.

Jag fodrar med Hippo.....

Sv: Dräktigt sto m föl på bete?

Puttar upp....

Ingen som vet hur mkt hon kan tänkas behöva äta?

Svårt att säga. Men de säger ju att ett bra bete ska räcka. Om de går ute dygnet runt vill säga.

Vad är det för häst ? Det dära med att hon fölade sent....sånt händer. Man börjar ju egentligen inte proppa i dom mer mat förräns i månad 8...så du har knappast gjort något fel. en del ston är lurig och kan gå över tiden ganska länge...en del *kniper* om dom känner sig stressade..typ att matte smyger runt i buskarna eller stallet och ska kolla ;)..

Kolla här om du får några uppslag

http://hippocampus.slu.se/hastens_foder/vaxande_hast/vallfoder.cfm?Call=foder#34

Senast ändrad:

Det är ett halvblod, 21 år och ca 155 cm i manken.

Jag köpte henne dräktig i slutet av oktober -04, då gick hon fortfarande på "bete" utan stödutfodring. Rätt så smal...

Hon gick nästan 6 veckor över tiden och vet. tror att det kan ha med foder o tillväxt att göra....

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
7 067
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
22 265
Avel Måste få skriva av mig. Idag hittade de ett dött föl i hagen på lösdriften där jag haft mitt avelssto som inte var dräktigt enligt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 786
Senast: athena
·
Foder & Strö Behöver lite råd Kom in en MAGER fånghäst (ponny) till stallet för 1,5 månad sedan. Den är närmare 30 år gammal och fräsch och pigg i...
Svar
15
· Visningar
3 308
Senast: FiVi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama