Dräktigt sto i slagsmål

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Welsh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 248

Welsh

Trådstartare
I går ringde en bekant och berättade att deras sto som är dräktig med vår ena hingst, blivit sparkad o jagad av en valack i hagen. Dygn 312. Ingen synligt igår och hade inget juver. Under dagen idag så har hon börjat sätta juver men när jag var där och tittade till henne så var det genomskinlig mjölk och hon var fast o fin i vulvan. Vad tror ni. Är det dags ändå att sätta juver eller är det pga av sparkarna? Hon har fått en stor ful smäll över revbenen där det numera är en stor bula i form av en stoooor hov:(

Sv: Dräktigt sto i slagsmål

Att börja sätta juver dygn 312 är inte jätteovanligt, särskilt inte om hon haft föl tidigare.

Jag hade ett sto som fick rejält med däng här för ngt år sedan, bla en spark rätt i magen. Men allt gick vägen, hon gick tom över och fölet var det inget fel på:love:

Håller iallfall tummarna för er

Att de kan sätta juver tidigt är inget jag ororar mig för då Ida sätter juver redan på dygn 288 utan att föla allt för tidigt. Det är snarare att hon sätter juvret dygnet efter bråket som oroar mig lite. Ägaren har inte hört av sig i natt så det tyder på att allt är lugnt.

HalyBailey, om du läser detta så håll en extra tumme för att Grynet ska få småsyskon i år.

Jag förstod att det var det som oroade dig; uttryckte mig inte tillräckligt klart bara...f`låt.
Skönt att ingenting hörts sedan- det brukar ju tyda på bra saker...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 865
Senast: Skjøldur
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 128
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 749
Avel Hej! I Augusti betäcktes mitt sto, dräktig på UL 42 dygn. Men jag är lite osäker på om hon fortfarande är dräktig? Detta pga för några... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 201
Senast: lividivi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare