Dräktigt Ardenner sto...?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ardennern Donna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 891
A

Ardennern Donna

Hej! Köpte i höstas ett ardennersto som ska vara dräktigt enligt ultraljud (andra fölet)... men man ser inget på henne än!
Hon är beräknad 2/6-7/6 -07. Jag är sedan tidigare bara van vid halvblods avel och dom stona som ska föla ungefär samtidigt är redan runda! Är det svårare att se på ardennrar???

Sv: Dräktigt Ardenner sto...?

Svårt att svara generellt på den frågan, men ju djupare bål, desstomera plats för föl.
Ett av mina ston är nu i 8:e månaden och hun ser inte dräktig ut.

Ingen aning. Stod själv och tittade på mitt fullblod idag och funderade på hennes mage. Hon ska föla ca 1 månad före mitt halvblod, men halvblodet ser betydligt mer dräktigt ut än vad hon gör. Bägge är kollade och jag tror inte hon kastat, jag har inte sett några som helst tecken på det iaf. :cool:

*kl*
Kan vara mkt svårt att se på grövre hästar om de verkligen är dräktiga...alltså med blotta ögat.

Haflingern här var jag lääänge osäker på.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon... 2 3
Svar
53
· Visningar
6 665
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 679
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 744
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var... 2
Svar
30
· Visningar
3 039
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka