Asa_S
Trådstartare
Senast 14 sept ska jag meddela om jag köper stoet jag har på foder eller ej. Hon betäcktes 18 maj, och villkoret för köp är att hon blivit dräktig. För flera år sedan försökte nuvarande ägaren ta föl genom inseminering, det ska ha tagit men hade sedan resorberats vid nästa kontroll och inget nytt försök gjordes tydligen. Ägaren kommer inte alls ihåg när kontrollerna gjordes (på papperet är det en kvinna som äger men i själva verket har olika familjemedlemmar varit involverade/ansvariga i olika perioder), de skulle försöka leta upp fakturan men eftersom det är mer än 5 år sedan är jag inte speciellt hoppfull.
Hur sent kan jag ultraljuda med säkert resultat? Mardrömmen vore ju att en dräktighet missas och hästen åker vidare härifrån och får ett föl någon annanstans... Är det säkrare att kontrollera med blodprov?
Hur sent kan jag ultraljuda med säkert resultat? Mardrömmen vore ju att en dräktighet missas och hästen åker vidare härifrån och får ett föl någon annanstans... Är det säkrare att kontrollera med blodprov?