Dräktighets tecken Nordsvensk?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare nordsvenskan
  • Startdatum Startdatum
N

nordsvenskan

Hej! jag har ett sto som skall vara dräktig i 5-6 månaden , finns det eventuella tecken man kan kolla efter , det rör sig rejält där inne :love:

Sv: Dräktighets tecken Nordsvensk?

Att se på ett sto att hon är dräktig är svårt, åtminstone innan hon nått högdräktigheten.
Ditt sto borde ha fått en mage som är lite rundare neråt- bakåt, och ibland kan man också märka att stona ändrar sin personlighet, blir mer inåtvända, lite lugnare. Andra kan vara mer taggade mot andra ston och bete sig lite "hingstaktigt".
Men som sagt, det är svårt att bedöma bara på yttre tecken.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
Hundavel & Ras Hej, Våran tik parades för 30 dagar sedan, vad har ni haft för tecken vid denna tiden? Kiwi har sen 2 veckor tillbaka ätit väldigt...
Svar
0
· Visningar
595
Senast: Karolina90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka