Dräktighet?

Vilmis

Trådstartare
Är det vanligt att direkt efter parning, tiken och hanen är ointresserade av varandra resten av dagen/två dagarna. Hundarna var på varandra som sjutton på fredagen sedan lämnades de ensamma (med mening) på lördagen och efter någon timme när vi kom tillbaks igen var det som att de ej kände varandra. Totalt ointresserade och båda sov resten av kvällen utan att hänga ihop alls. Hanen verkade mycket trött även på söndagen och tiken verkar lite ”lugnare” än vanligt, men ingenting märkes eller sågs av oss ägare?

Är det vanligt att direkt efter parning, tiken och hanen är ointresserade av varandra resten av dagen/två dagarna. Hundarna var på varandra som sjutton på fredagen sedan lämnades de ensamma (med mening) på lördagen och efter någon timme när vi kom tillbaks igen var det som att de ej kände varandra. Totalt ointresserade och båda sov resten av kvällen utan att hänga ihop alls. Hanen verkade mycket trött även på söndagen och tiken verkar lite ”lugnare” än vanligt, men ingenting märkes eller sågs av oss ägare?
Ni lät hundarna para sig helt utan övervakning? Varför?

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
476
Senast: cassina
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 684
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 245
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 300
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar