dräktighet läker?

K

knasan

Någon som hört att dräktiga ston läker skador bättre än normalt? (Ryktet kommer ursprungligen från en veterinär för länge sedan.)

Sv: dräktighet läker?

Jotack du, när en veterinär rekommenderar ett spattsto att bli dräktig för att dettta skulle vara gynnsamt för åkomman. :devil:

Här glömmer man bort en väsentlig del, nämligen att spatt finns med på defektlistan och vad händer när tyngden verklligen gör sig gällande. :mad:

Sv: dräktighet läker?

Någon mer som hört? Det lär ska vara hormonerna som kommer igång. Och vi utgår från en icke ärftlig skada, och att stoet har bra stam m.m. ... :smirk: (Klart man tar lite ansvar...) :)

Funderingen är att isåfall kan man låta stoet få en meningsfull syssla medan man väntar på en långvarig läkningsprocess, och sedan kanske få lite bonuseffekt.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar