Håll tummarna för mitt sto. Fick tidigt igår morse slänga oss iväg till klinik och där blev hon kvar.
Vaknade vid kl.2 på natten av att hon var jätteorolig, krafsade, flemade, bet mot magen och tryckte upp rumpan mot väggen. En halvtimme senare lade hon sig ner, vilket hon inte gjort i boxen på 3 veckor, och började krysta. Jag låg kvar i sängen och tittade på kameran men det hände inget. Hon låg kvar och krystade, svettades och sparkade. Gick ut i stallet och hon var helt introvert, gick inte att nå fram till, genomsvettig, rullande ögon.
Ringde kliniken som rådde mig ringa ut distriktet. Gjorde så och försökte sen känna efter om jag kände fölet, men kände ingenting. Nästan hela underarmen inne och inget föl... Min man och jag försökte sedan med hjälp av rep få upp stoet då hon legat i över en timme. Hon samarbetade inte men tillslut gick det och hon kom upp.
Distrikten kom och kände heller inget föl, inte heller cervix så rådde oss att åka. Stoet lugnade sig lite då hon kom upp men var märkbart tagen.
Så där står hon nu, övergången, stundande riskfölning på g enligt veterinär och jag vet absolut ingenting av hur det här kommer att sluta. Det enda jag vet är att båda levde igår då jag åkte hem. ❤