Helt enig i allt!På alla fölningar jag varit med om, egna och andras, har det enda gemensamma varit att bäckenbanden är rejält uppsläppta. I övrigt har även samma sto haft helt olika tecken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt enig i allt!På alla fölningar jag varit med om, egna och andras, har det enda gemensamma varit att bäckenbanden är rejält uppsläppta. I övrigt har även samma sto haft helt olika tecken.
men hur lång tid innan kan de släppa bäckenbanden?I hear you. Om du visste vad jag önskar att det fanns en tydlig regelbok man kunde dela ut till stona när det börjar dra ihop sig.
Några saker jag sällan varit med om, endast vid enstaka fall på alla dessa fölningar:
-Ston som fölar utan att det går att få ut något innehåll alls ur juvret.
-Ston som fölar när innehållet ser ut och känns som vatten.
-Ston som fölar utan släppta bäckenband.
-Ston som inte visar någon typ av förändring i rutiner/beteendemönster alls samma kväll som de fölar. Intensiv oro är absolut inte alltid förekommande men öppningsfasen känns och gör ont och hos de allra flesta ston kan man märka av den lite om man är uppmärksam.
De kan börja flera veckor innan, det börjar som en grop på var sida om korset.men hur lång tid innan kan de släppa bäckenbanden?
Länge!!!men hur lång tid innan kan de släppa bäckenbanden?
Imorgon ska jag dela på mina hästar. Det är inga problem att de går ihop men jag känner lite att det kanske inte är bra om hon fölar i hagen och min andra häst stör... Ingen av de har ju haft föl innan så jag vet ingen reaktion.
Sen, om sanningen ska fram, tänker jag dela de för att imorgon ska det regna. Och den andra hästen är fånghäst.. Varit torrt i flera månader nu så det kommer explodera totalt med grönska. O jag orkar inte fler fånganfall!
Fånghästen är dessutom svår att hålla kvar i hage om hon är uttråkad så balansen mellan storlek på hage och "något att göra så hon inte drar genom staketet" är hårfin.
Funkar utmärkt. Vi kanske ska se till att hon fölar när du är där?Funkar det att jag kommer förbi dig imorgon kväll med mjölktester och handskar?
Kan vara bra att köra dit en gång till så hittar jag i sömnen sen om du skulle behöva mig när hon fölar
Funkar utmärkt. Vi kanske ska se till att hon fölar när du är där?
Bara något jag hört, men i hennes fall stämde det rätt bra! För dagen innan eller om det var dagarna innan så fyllde hon hela vägen ut. Innan hade det varit så man tänkte att det där får aldrig någon fölunge tag i I år är hon ju omföderska så det juvret hann knappt gå tillbaka innan det var dags att fylla på igen.Kan med bestämdhet upplysa er om att det inte stämmer. Det finns inga regler alls desvärre!
Funkar utmärkt. Vi kanske ska se till att hon fölar när du är där?
Tvivlar inte på att det stämde på ert sto. Vill bara vara väldigt tydlig med att det absolut inte är så på allaBara något jag hört, men i hennes fall stämde det rätt bra! För dagen innan eller om det var dagarna innan så fyllde hon hela vägen ut. Innan hade det varit så man tänkte att det där får aldrig någon fölunge tag i I år är hon ju omföderska så det juvret hann knappt gå tillbaka innan det var dags att fylla på igen.
Jag blir jäkligt imponerad av henne om hon faktiskt fölar när @Karro-Lina är där Men vem vet, hon kanske läser på Buke
Jag ska berätta för henne snart att det är kl 20 som gäller imorgon.Jag blir jäkligt imponerad av henne om hon faktiskt fölar när @Karro-Lina är där Men vem vet, hon kanske läser på Buke
Inte många timmar kvar dåMin väntar på @Karro-Linas uppenbarelse!