HÄll tummarna för mitt sto. Fick tidigt igÄr morse slÀnga oss ivÀg till klinik och dÀr blev hon kvar.
Vaknade vid kl.2 pÄ natten av att hon var jÀtteorolig, krafsade, flemade, bet mot magen och tryckte upp rumpan mot vÀggen. En halvtimme senare lade hon sig ner, vilket hon inte gjort i boxen pÄ 3 veckor, och började krysta. Jag lÄg kvar i sÀngen och tittade pÄ kameran men det hÀnde inget. Hon lÄg kvar och krystade, svettades och sparkade. Gick ut i stallet och hon var helt introvert, gick inte att nÄ fram till, genomsvettig, rullande ögon.
Ringde kliniken som rÄdde mig ringa ut distriktet. Gjorde sÄ och försökte sen kÀnna efter om jag kÀnde fölet, men kÀnde ingenting. NÀstan hela underarmen inne och inget föl... Min man och jag försökte sedan med hjÀlp av rep fÄ upp stoet dÄ hon legat i över en timme. Hon samarbetade inte men tillslut gick det och hon kom upp.
Distrikten kom och kÀnde heller inget föl, inte heller cervix sÄ rÄdde oss att Äka. Stoet lugnade sig lite dÄ hon kom upp men var mÀrkbart tagen.
SĂ„ dĂ€r stĂ„r hon nu, övergĂ„ngen, stundande riskfölning pĂ„ g enligt veterinĂ€r och jag vet absolut ingenting av hur det hĂ€r kommer att sluta. Det enda jag vet Ă€r att bĂ„da levde igĂ„r dĂ„ jag Ă„kte hem. â€