minns inte exakt men runt 185.Vilket dygn är hon på nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
minns inte exakt men runt 185.Vilket dygn är hon på nu?
Jag håller kanske iallafall en minutJag har inte heller känt eller sett några rörelser, dygn 169 idag. Jag har dock inte tålamod till att vänta mer än max 30 sek heller, så har väl inte försökt helhjärtat
Jag är så rädd bara att allt är luft där inne (eller.....ja mat) o till våren så säger det "poff" o där finns inget föl . Ser den där animerade klippet framför mig när alla djur på savannen har blivit tjocka och studsar fram.Jag kollar inte ens efter fosterrörelser, ser bara att stoet blir ständigt rundare i fasonge, och verkar glad och nöjd. Då utgår jag ifrån att allting är okej.
Så lätt att ta fel på foster- och tarmrörelser med, har varit med på att man sett som "kickar" i magen även på valacker...
minns inte exakt men runt 185.
Samtidigt blir jag livrädd att nåt ska hända. Nyårsafton närmar sig med stormsteg och även om jag gör allt för att skapa en bra natt, så kanske det inte är tillräckligt. Tänk om hon kastar, får förlossningsfång och dör?
Du kanske har testat det innan (förstod att Ariel var jätterädd raketer?) men jag ger alltid magnesiumtillskott till mina lösdriftshästar i samband med nyår, för att ta udden av värsta stressen. Är ju helt ofarligt för dräktiga ston med. Börjar några dager till en veckas tid innan och ger dubbel dos kvällen före. Lite beroende på hur mycket raketer som förväntas skjutas upp i närheten så ger jag dessutom alla hästarna kraftfoder/morötter etc. precis innan midnatt. Då brukar de stå och mumsa och inte bry sig något särskilt om smällarna.
Magnesium går inte att överdosera, så läs på förpackningen och ge utefter detDet tipset har jag inte hört förut! Jag kör med allt detta nyår; ljuddämpning i öronen, feromoner, täcker för fönster, ger havre vid midnatt etc.
Men hur mycket extra magnesium ska jag ge? Hon får ju sitt behov täckt i dagsläget av mineralerna…
På fredag ska jag börja vänja in henne i boxen, det är en box hon normalt inte står i och ogillar då den har sämre ”utsikt”. Tänkte ställa en hink med morötter som stallkompisar får ge när de går förbi.
Eller Edit. Det går säkert att överdosera, men inte vid normal användning. Men vågar nog inte säga att det absolut inte går. Även vatten går ju att överdosera om man är riktigt skickligMagnesium går inte att överdosera, så läs på förpackningen och ge utefter det
Magnesium går inte att överdosera, så läs på förpackningen och ge utefter det
Det hade jag faktiskt inte koll på. Då blir det lite kontraproduktivt .Problemet med överdosering av Magnesium (eller överskott av) är att de blir skvättiga, lättskrämda och allmänt på tårna. Dvs samma beteende de har om de har brist.