När årets föl föddes visste jag redan innan att om jag fick bestämma själv och de var ett sto skulle hon få heta Maggie. De gör hon ocksåÄr det bara jag som funderar på namn? Har ni det klart eller känner ni efter när fölet kommit?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När årets föl föddes visste jag redan innan att om jag fick bestämma själv och de var ett sto skulle hon få heta Maggie. De gör hon ocksåÄr det bara jag som funderar på namn? Har ni det klart eller känner ni efter när fölet kommit?
Arbetsnamnet är Kattungen. Pratar med kattungen varje kväll.Är det bara jag som funderar på namn? Har ni det klart eller känner ni efter när fölet kommit?
Min som gått dryga 150 dygn är mycket morgontrött och har väldans bråttom in på kvällenSkorpan är såå trött. Hon har gått igenom kel-fasen, normal-fasen och nu för nån dag sedan är hon i trött-fasen. Så trött så jag till och med tog tempen. Låter man de bara vara då? Har man ute de lika mycket som vanligt eller ska de få vila i boxen?
Våra går ut och in som de vill på dagarna, därför upplever jag Majsan mindre trött i år. Hon vilar ofta en stund på eftermiddagen tillsammans med sin årsfölis. Men hon väljer själv att vara ute mycket och kommer inte gärna in på kvällen om hon inte måsteSkorpan är såå trött. Hon har gått igenom kel-fasen, normal-fasen och nu för nån dag sedan är hon i trött-fasen. Så trött så jag till och med tog tempen. Låter man de bara vara då? Har man ute de lika mycket som vanligt eller ska de få vila i boxen?
Skorpan är såå trött. Hon har gått igenom kel-fasen, normal-fasen och nu för nån dag sedan är hon i trött-fasen. Så trött så jag till och med tog tempen. Låter man de bara vara då? Har man ute de lika mycket som vanligt eller ska de få vila i boxen?
Tror inte att tröttheten är enbart gravid-trötthet. Hon var svullen i ansiktet igår så nåt har hänt med tänderna. Får kolla med veterinären men ska de in där måste hon har lugnande…
Ja en sida, hon har problem med tänderna sen innan då en tand är utdragen i kinden för många år sen, så det är hakar osv där.Det är lugnt (haha), kollade nyss tänderna på mitt dräktiga sto, brukar se till att göra det under höst/tidig vinter. Man bör undvika lugnande i sista trimester, men måste man så måste man.
Är hon svullen enbart på en sida? Annars skulle det kunna vara en allergisk reaktion?
Har några funderingar men vi får väl se vem som tittar ut.Är det bara jag som funderar på namn? Har ni det klart eller känner ni efter när fölet kommit?
På Majsan har vi kunnat se/förstå att hon varit fortsatt dräktig genom att titta på kroppsformen runt 90-110 dygn ungefär. Då började hon expandera så att sägaNär borde man börja se att de är dräktiga?
När borde man börja se att de är dräktiga?
Och min såg dräktig ut när hon kom hem från seminstationen, på 30 dygn.Mitt sto skulle jag inte se nåt på förrän typ 270-280 dygn. Hon ser inte dräktig ut än och är på dygn 189 nu. Sen är det såklart skillnad om stoet rids/körs dvs håller igång magmusklerna och hur många föl hon haft.
Det är väldigt individuellt, precis som för människorNär borde man börja se att de är dräktiga?