Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Självklart åka dit.Och nu kommer det gula droppar ur juvret enligt en stallkompis som är där. Åka dit eller stanna hemma... det är frågan
Grattis!!! Nu måste du ju presentera underverket i tråden för Föl 2021!Goldie har fölat idag ♥ precis på beräknat datum Allt har gått bra!
Det hade varit när hon provmjölkade, tolkade det som att stoet läckte först men fick sen förklarat att hon behövt "trycka på uppifrån". Gul och genomskinlig vätska.@cili Om hon läcker så skulle jag definitivt inte chansa.
Oj, vad ovanligt med stående fölning! Vilken tur att du var med! Grattis till underverket! Fast du fick ju min beställning så nu kanske det är slut på gula ston.Då fick vi första fölet för i år. Ponnyn fölade stående så jag fick ta emot.
Ett gulbrunt stoföl som ska heta KGLs Irrbloss.
Tack! Verkar bara kunna få gula ponnyer.Oj, vad ovanligt med stående fölning! Vilken tur att du var med! Grattis till underverket! Fast du fick ju min beställning så nu kanske det är slut på gula ston.
GrattisDå fick vi första fölet för i år. Ponnyn fölade stående så jag fick ta emot.
Ett gulbrunt stoföl som ska heta KGLs Irrbloss.
Glömde bildHär har det faktiskt också hänt massor med grejer!
Ska bli kul och se hur det blir under dagen, dock så lovas det regn till eftermiddag/kväll och snö imorgon.
MEN följer hon samma mönster som med sin första så borde hon fylla ut i spenarna under dagen/kvällen för att imorgon stå redo och droppande mjölk.
Men som sagt, vädret blev såklart försämrat igen lagom till det att hon verkar redo
Fölis rörde sig så tydligen i morse och vid flanken, hann aldrig känna. Så fort jag la handen där så slutade den.
Fick INTE vara vid juvret i morse och gick mig en redig blick när jag försökte kolla färgen på slemhinnorna, men såg ut som det ändå blivit lite mörkare rosa än det ljusa som varit, men hann inte se mycket.
Tycker även vulvan blivit mer slapp och avlång sen igår kväll.
Vi får se helt enkelt
De är banne mig tyngre än man tror de där fölen. Hon vaknade snabbt när hon dråsade ner i golvet (genom mina armar )Grattis
Vad skönt att det gick bra och att du var med så du kunde ta emot.
Åh ni ska få skit väder också? Ja det sättet säkert stopp för ev fölning.Blir så trött (eller nej det var jag innan), hon stod och halvsov hela natten efter sista fodringen. Så ingen unge, och idag ska det snöa och bli ruskväder. 351 idag.
Förlåt för helt off topic, men har du ett stall mef två våningsplan? Det har jag aldrig sett!