Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är olika från sto till sto men mina ston som jag kollat med refraktometer har inte haft vit mjölk förrän max ett par dagar före fölning. Sist var det samma dag som hon fölade som det slog om. Innan dess genomskinlig och klibbig. Värdet har även pendlat under den tiden, från att ha varit i topp en vecka före till just över godkänt vid fölning. Så det är omöjligt att säga.Ni som kollar med refaktometer. Hur länge brukar den klibbiga genomskinliga vätskan hålla i sig när den ligger på very Good
Hon har slagit om till vit samma dag och fölat kväll , men har aldrig testat innan den blev vit innan så tänkte om den är på very good idag så kanske den slår om snart...Det är olika från sto till sto men mina ston som jag kollat med refraktometer har inte haft vit mjölk förrän max ett par dagar före fölning. Sist var det samma dag som hon fölade som det slog om. Innan dess genomskinlig och klibbig. Värdet har även pendlat under den tiden, från att ha varit i topp en vecka före till just över godkänt vid fölning. Så det är omöjligt att säga.
Aha. Tyvärr går det inte säga att det är så. Inte efter mina erfarenheter i alla fall. Mina ston har som sagt haft i topp redan drygt en vecka innan fölning.Hon har slagit om till vit samma dag och fölat kväll , men har aldrig testat innan den blev vit innan så tänkte om den är på very good idag så kanske den slår om snart...
Aha. Tyvärr går det inte säga att det är så. Inte efter mina erfarenheter i alla fall. Mina ston har som sagt haft i topp redan drygt en vecka innan fölning.
Ja precis. Jag har aldrig kunnat förutspå fölning med hjälp av refraktometern. Utan kollar mest för skojs skull från ca en vecka innan.Mitt ena sto har topp ungefär en vecka innan fölning, sen sjunker det. Så det är ingen vits att kolla henne innan men däremot så kollar jag direkt ungen är ute
Nähepp, inget föl inatt.Nu har juvret växt ännu mer och mjölken slagit om till vit
Nu är juvret och rumpan tvättade och svansen lindad. Hoppas hoppas att jag har rätt
Visa bifogad fil 50765
Hej!
Ny i tråden och undrar om era ston har gått över tiden? Min ena donna har gått över med 14 dgr ...
Genomskinliga droppar från juvret i kväll och lite stänk på benen. Hon ser nu ut som hon gjorde en vecka innan fölning sist...
Ja precis. Jag blir ju lite nojig när hon är så tidig i sina ”förberedelser”. Men förhoppningsvis är hon bara ute i god tidDet är ju inte så bra eftersom det blir en väldigt prematur unge i så fall.
Hoppas att hon kniiiiper minst 20 dagar
Dygn 306 idag och juvret är så gott som helt fyllt. Ordentliga sockerkristaller och mer stänk på benen. Vulvan är väldigt lång och avslappnad idag. Det enda hon vill göra är att stå och hänga på mig. Hon kommer och liksom håller fast mig med huvudet så fort jag är i närheten. Så gjorde hon sista veckorna förra dräktigheten oxå.
Känns inte riktigt troligt att hon kommer att gå tiden ut, men vi får se helt enkelt.