R

Rebb

Hur tidigt i en dräktighet märker katten att det är ngt? Vi kan väl ofta se om det efter ca 3 veckor..

min katt är känsligare än hon brukar över magen (inte så mkt men lite) o sträcker på sig o rumpan om man kliar vid svansroten (men hon löper inte, o det va bara då hon gjorde det så tydligt innan)..

detta är eg en innekatt som lyckades smita ut hos familjen som va kattvakt när jag va bortrest, har det tagit sig ngt så har det isf gått ca 1 vecka.. är det tillräkligt för att katten ska känna det?

Sv: Dräktig?

Ja, som du säger ser vi det vid ca 21 dagar, då katten får "hallontuttar".
Det är först vid 2-3 veckor efter parning som äggen fäster i livmodern. Dessförinnan har kroppen ingen aning, så att säga.

ok, tack.. då är det nog av ngn annan andledning hon är lite annorlunda då... får väl se framåt om det tagit sig eller inte..

Det kan inte vara "efterdyningarna" av löpet du ser? De slutar ju inte löpa för att de parats...
Löpte hon när hon var borta, vet du säkert? annars kanske hon istället håller på gå in i löp nu.

hon hade löpt ca 1 dag när jag åkte o hon kom till kattvakten så ja, hon löpte då.. men jag får väl avvakta o se vad som händer i framtiden..

hon är inte avels, men vill ha en kull på henne iaf (o jag har nga familjer som vill ha katt, som kommer älska dom/den) men jag hade velat vänta lite då jag tkr hon är så liten fortfarande.. o hon åt inte p-piller då hon är innekatt o bara råkade bli utsläppt där av tonårskillar med för mkt annat i huvudet för att komma ihåg o hålla koll...

Du kan ta hand om eventuella problem också? En kejsarsnitt på akuttid kostar från 10.000:- och uppåt, så pengar måste du ha snabbt tillgängliga. Om honan inte har mjölk eller stöter bort sina små så måste du kunna ge dom mat i flaska och i början ska dom ha varannan timma. Dvs du kan inte jobba eller åka bort på längre sträckor under några veckor. Osv.

skulle det uppstå problem så vetrinär blir inblandad så måste jag ficka det, sånt går alltid att lösa..
o jag pluggar på distans så jag är hemma hela dygnen så det är inget problem..

skulle det uppstå problem så vetrinär blir inblandad så måste jag ficka det, sånt går alltid att lösa..
o jag pluggar på distans så jag är hemma hela dygnen så det är inget problem..

Bra! Många har inte eller vill inte betala över 10.000 för sin katt bara på ett kejsarsnitt.

klart man vill slippa, men blir det ett måste så blir det inte, vad gör man inte för sin älskling?!

klart man vill slippa, men blir det ett måste så blir det inte, vad gör man inte för sin älskling?!

Självklart vill man att det ska gå bra. Men tyvärr värderar många sin huskatt väldigt lågt, dvs hellre avlivar än lägger ner större summor. Bra att du inte är sån :D

absolut inte, mitt liv har blivet bättre sen jag fick henne av en kompis som tyckte jag va för ensam.. hon har lika underbart utseende som personlighet - hon är mitt allt :) när hon sprungit bort för 1,5 vecka sen o jag började tänka på om det hänt henne ngt imed att hon inte va van att vara ute, påkörd eller uppäten av ngn räv eller ngt låg jag bara o grät o lyckan när hon kom tillbaka går inte att beskriva.. så det kan jag lova hon är älskad!

Liknande trådar

Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 977
Senast: Puffindog
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
15 749
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 060
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 997
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama