R

Rebecca_R

Hur länge är en katt dräktig?

jag har verkligen ingen aning men för en vecka sen märkte jag att min honkatt hade fått större bröst och en kula på magen=)

Sv: dräktig

63 dagar, plus minus ett par dagar.

Kattungar som råkar födas för tidigt får det oftast svårt, till skillnad från människobarn som har ett åtskilligt större prutmån.

tack för svaren:D
har iofs ändå ingen större koll när dom pluppar ut eftersom jag inte har en aning när hon blev dräktig

ja du.
Jag tror nog att det inte är ngn större fara.
Hon får ju självklart inte gå ut nuförtiden dock.

Ett tips för att slippa oplanerade kullar på husdjur av alla de slag är kastration.:idea:

Nä, vill man leva i en fantasivärld, så visst. Hoppas för kattens skull att det funkar denna gång. Men man måste också ta i beaktande att det kan gå VÄLDIGT fel, därför är det så viktigt att man vet vad man gör när man tar kullar på levande djur.

vi har kastrerat/steriliserat alla våra katter. tyckte det var dags nu och hade faktiskt tänkt ta det i samband med vaccinationer osv.

Så tkr det är onödigt att börja skälla när du inte vet omständigheterna.

+ att vi inte ens trodde det fanns andra hankatter i området(bor på landet) utom vår men han är kastrerad sen länge sen.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: MJLee
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
687
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama