Dräktig/skendräktig?

Z

Zinta

Hej!

Mitt sto betäcktes i maj förra året. Hon ultraljudades i 25dygnet och konstaterades dräktig. Hon beräknades att föla den 20 april. Jag var osäker på om hon var dräktig i december så då köpte jag ett urintest det visade positivt. Jag har också sett fosterrörelser så sent som i februari. Hon är dräktighets rund och har mjölk. Allt tyder på att hon är dräktig men det kommer inget föl. Jag skulle väl sett om hon kastat, märkt något på hästen? Jag har haft ute veterinär i förra veckan. Hon kände något men visste inte om det var ett framben eller packad bajs i tarmen. Hon tog blodprov på henne men har inte fått något svar.
Kn hon vara skendräktig och hur får man henne att sluta vara det. Vill ju inte ringa veterinären igen dom ger inga svar på mina frågor ändå.

Sv: Dräktig/skendräktig?

Finns det ingen annan veterinär du kan kontakta?

Vill du inte ringa den gamla veterinären så ring en annan, det är ju definitivt något du ska prata med vet. om!

Vet inte var du bor men om det är möjligt så ta henne till seminsation och få henne undersökt av en veterinär som är van vid det här. Är förmodligen mycket säkrare än en som kommer hem. Är hon skendräktig behöver hon hjälp att komma ur det.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 451
Senast: Lyxzen
·
Avel Hej! För några månader sedan tog vi ett rektal palpation test samt ett blodprov för att se om vårat sto var dräktigt. Proven visade sig...
Svar
5
· Visningar
1 906
Senast: Tokyo
·
Avel Hejsan! Jag börjar få misstankar om att mitt sto kan vara betäkt, jag har en snart 3 åring som vi ägt i 10 månader och hennes mage är...
Svar
14
· Visningar
4 308
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka