Dräktig och flugmedel

M

Marie_C

Min pålla är dräktig och jag undrar om man då kan använda Switch?! Sen när fölet kommer kan jag ju inte kleta in vad som helst på juvret, hur brukar ni andra göra? Använder inget alls?
Mvh Marie:bump:

Sv: Dräktig och flugmedel

Jag har slutat använda Switch o istället har jag hemmagjort flugmedel :angel:
Nu kommer jag inte ihåg vad ingredienser var för några. Men det var nåt med olivolja, vitlök (krossat) och citronella. Ska be en kompis om receptet igen.
Vågar dock inte kleta det på min märr heller då hon är dräktig (fölar närsomhelst) men på min shettis ska jag "kleta" lite med hemmagjort flygmedel :D

Vill du ha receptet kan jag PM:a dig. Det funkade super på hästar jag haft o har gjort det i något år.

Sv: Dräktig och flugmedel

Återkommer senare med receptet när jag fått tag på min kompis! ;)
Än sålänge får du se till att din märr har skydd mot solen dvs. ligghall/skogsdunge eller nåt. Gärna med på flughuvan.
Ska iaf ha så på min märr så slipper hon flygande flugor kring ögonen :mad:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Freazer
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 566
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka