Dräktig katt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Wishes
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 250
W

Wishes

Hejsan! Hur länge går en katt dräktig. har hört och läst många olíka alternativ. Har en Siames/CRX hona, går katter med "orientalisk" härkomst kortare/längre?
Sen en annan fundering, navelsträngarna, skall man låta kattmamman ta av dem, eller rek. ni att man själv gör det?

MVH Mariella

Sv: Dräktig katt

ingen?!?! tycker det borde vara någon som vet..

normalt brukar de vara dräktiga i ca 9v. (63-65 dgr) om det är speciellt för den rasen vet jag inte...
oftast äter mamman upp efterbörden och biter av navelsträngen, men är hon ovan kan man få hjälpa till och klippa av den, var noga med hygienen bara, använd en steril sax! "stumpen" skall vara ca 6 cm har jag för mig, den trillar bort av sig själv efter några dagar

en till fråga... när kommer mjölken? precis någon dag innan eller?

Det skiljer inte på raser, alla katter går dräktiga i 63-67 drygn +-3. Kommer dom före dag 58 är dom oftast inte tillräckligt klara för att överleva, och efter dygn 70 bör man kontakta veterinär.
Mjölken kommer antingen nån dag innan eller när ungarna precis är födda.

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 556
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 747
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 581
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 439
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka