dräktig katt, är det dags?

Sv: dräktig katt, är det dags?

Förlåt om jag byter ämne nu, men måste fråga en sak.
Efter att slemproppen på katten har gått, hur länge kan det ta innan förlossningen sätts igång? Har inte hittat något bra svar på andra internet sidor.
 
Sv: dräktig katt, är det dags?

Men herre gud människor! Lugna ner er! Det ligger ju i katternas natur att det är ett samspel mellan hanar och honor. Det är naturligt och klarar det säkert bäst själva, helt utan hysteriska mattars beskydd! Ni pratar som att det skulle vara totalt djurplågeri att ens ha katter och att det på just denna mattens gård kryllar av våldtäcktshanar. Ägaren säger ju att honan ska kastreras så snart som möjligt efter första kullen. Men katten kan väl få föda först?

Om katten mot förmodan skulle bli dräktig igen innan hon hinner kastreras så tar ju veterinären bort de eventuella fosterna också. Dessutom kan hon ju få p piller under en period tills hon ska kastreras.

Det rör sog ju om en person som uppenbarligen tycker om och är rädd om sin katt. Men man kan ju inte skydda den från alla risker som finns. Är ni såna som bara har innekatter för att de inte ska riskera att bli påkörda eller våldtagna eller? Då kan vi ju diskutera hur kattvänligt det är i så fall.
 
Sv: dräktig katt, är det dags?

1,5 år gammal tråd??
Men ja, mina katter bor inne för att inte bli påkörda, misshandlade och/eller störa folk som inte vill ha katt då jag bor i tätbebyggt område.
 
Sv: dräktig katt, är det dags?

Är så trött på folk som inte inser faror med utekatt så jag har tröttnat helt.
Släpp ut barn ensamma på en väg. man kan ju ändå inte skydda dom för alla faror, så då kan man lika gärna skita i att skydda dom från det man kan.
Nog sagt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 336
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 476
Senast: Pratsch
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 476
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 583
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp