squarepants
Trådstartare
Min flathane älskar att dra när vi är ute och cyklar. Tyvärr spänner han länden och höfterna med den långa nome-selen (Heter det väl? Den som går ända ut till svansen.) och kortar av steget en aning - vilket jag självklart inte vill. Får han springa i en bröstsele eller hurttas Y-sele går det super, han får sitt vanliga härliga steg och är mer tillfreds. Men med bröstselen blir dragläget alldeles tokigt, och med Y-selen ligger det på halsen i princip.
Därför letar jag efter en dragsele som slutar efter bröstkorgen och inte går bak på länden. Finna det någon som ger rätt dragpunkt? Vinkeln på draglinan blir ju uppåt när vi cyklar, jag har midjebälte. Det blir aldrig särskilt tungt för honom då jag hjälper till att trampa, men jag vill ha något som inte felbelastar.
Gärna med breda och fodrade remmar, det gillar han.
(Han spänner sig inte för att han får ont, friröntgad och kollas regelbundet av hundfysio. Han tycker bara det är obehagligt.)
Därför letar jag efter en dragsele som slutar efter bröstkorgen och inte går bak på länden. Finna det någon som ger rätt dragpunkt? Vinkeln på draglinan blir ju uppåt när vi cyklar, jag har midjebälte. Det blir aldrig särskilt tungt för honom då jag hjälper till att trampa, men jag vill ha något som inte felbelastar.
Gärna med breda och fodrade remmar, det gillar han.
(Han spänner sig inte för att han får ont, friröntgad och kollas regelbundet av hundfysio. Han tycker bara det är obehagligt.)